QUIXOTE LEGEND ULTRA TRAIL. 1a ETAPA. CRÒNICA. 30 MAIG 2014..

QUIXOTE LEGEND ULTRA. 1a etapa.
Cursa  Trail Runnning per etapes de 3 dies amb 154 Km i 8.220 +.
LLoc: Sierras de Alcaraz i Segura. Albacete. Dies: Del 30 de Maig al 1 de Juny de 2014.
1ª Etapa: Alcaraz – Villaverde de Guadalimar. 47 Km. i 2.400 m.+
Semi- Autosuficiencia amb 2 AV.
Temperatura: De 10º a 24º. Molta calor i humitat.
Temps: *Cris i Jordi Jprix: 7:04h. *Carme i Pere: 8:40h.

Amb la Carme buscaven una experiència que anés més enllà de fer una ultra o una marató de muntanya, una experiència nova que no haguessis d'entrar en un sorteig o esperar en una llarga llista per poder córrer un dia per muntanya...... res en contra.

Llavors va passar, un dia qualsevol de gener mentre compartíem entrenament amb en Jordi i les vambes no tenien pressa per arribar a casa, els seus ulls van començar a brillar quan va articular la primera paraula.... Quixote.... al final els nostres ulls semblaven diamants, ja la teníem.

*1ª Etapa: Alcaraz – Villaverde de Guadalimar. 47 Km. i 2.400 m.+
Dia 29. Pre-Cursa: La Cris, la Carme, en Jordi Jprix i un servidor amb les maletes carregades d'il·lusió, motivació, incertesa, por.... arribem a un lugar de la Mancha de nom Alcaraz, desprès de 8 hores per carretera des de St. Feliu de Guíxols.

Dinem i fem de turistes pels carrers ple de pujades d'un poble que ens prepara la primera sorpresa, l'Arnulfo i en Silvino, els corredors Tarahumara del llibre "Nascuts per córrer", foto i conversa amb els seus managers.

Anem a recollir dorsals, chip, bossa corredor, una bossa molt gran, i cap a la nostra habitació, un poliesportiu amb més de 200 tendes de campanya perfectament alineades.

El brieffing és a l'església i segona sorpresa coneixem la Monica, en Quim i en Marc de la revista Trail, en Jordi els coneix i amb el seu excel·lent carisma de seguida tots connectem. Anem a sopar amb self-service a on l'arròs, la pasta i només aigua i seran presents cada dia.

Anem al gran dormitori abans buit i ara ple de vida, corredors, voluntaris, creu roja.... Una cosa esta clara i és que per anar a dinar, sopar, dutxar, enviar un fax, afaitar.... haurem de fer cua sempre.

Dia 30. Cursa:
Ens llevem desprès d'una nit en què ha regnat una "gran simfonia" de ronquets, pets, rots, tic-tic-tic de mobils, atchims, cremalleras!!...... sembla estrany però he dormit.

Esmorzem i cap a la línia de sortida de la plaça, miris on miris estem voltats per l'elit i motors d'alta cilindrada......"Que coi hi fem aqui??". A les 9:00 h del mati i amb la frase "En un lugar de......" sortim
la Cris i en Jordi fent equip al igual que la Carme i jo.

Els primers 10 Km són de molta pista i la Carme es comença a ratllar, per sort encarem la primera pujada o pepino fins al primer Av i punt de control (Km18,5) i abans del Pico la Almenara. Fem cim i cap avall per terreny molt i molt tècnic. És la nostra especialitat i "disfrutem" a tope.

Aviat ens podem deixar anar fent CaKo i sense adonar-nos arribem a un embassament per corriols i pista tot compartint Kms amb l' Esther.

Segon Av i punt de control (Km 36) i encarem el segon pepino de 1.750 mts que assolim molt bé tot i la calor barrejada amb molta humitat, mentre anem fent els deures amb les sals i el menjar.

Ara si, baixem primer per terreny tècnic i mes endavant per corriols molt ràpids i divertits. Últims Kms fins a Villaverde de Guadalimar a tope i amb molt bones sensacions.
Estem molt contents per haver sabut gestionar una etapa sense problemes amb la hidratació, el menjar, molt sencers de cames i amb  dues hores de marge sobre el temps de tall.

La Cris i en Jordi ja han arribat fa estona. Anem a menjar alguna cosa i més tard a la dutxa per desprès anar al riu a recuperar els peus, un regal.

El sopar amb nous amics, mentre es carregen els mòbils i deixem enrere un dia molt calorós. Coneixem en JuanMa de Best-T, i ens regala unes cremes per recuperar.... JuanMa han anat fantàstiques, són miraculoses... Gràcies!!

A dormir que per sort avui és a l'aire lliure i no sentirem tant la "gran simfonia".
Dins la tenda, queda la última rutina, preparar la roba, les barretes, les vambes.... tot a punt per demà, prenem unes natilles recovery de la casa 226ERS, crema recuperadora de Best-T i cap dins el sac que avui farà fred i demà serà l'etapa més durilla.

Equipació: Vambes Hoka Mafate i Kailua. Motxilla/cinturon Salomon i Ultrasphire.
Suplumentació:  Waxy, Recoverys Best-T, 226ERS, Salstick, Barretes Decatlhon. Sticks de Jalea, bocata pernil i formatge.

CRÒNICA RELACIONADA:

QUIXOTE LEGEND ULTRA 3a ETAPA

TRACK WIKILOC 1a etapa.

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.