U T GUARA SOMONTANO 2009. 09/10/2009. 1a EDICIÓ. 91 Km.

UT GUARA SOMONTANO. 1a edició.
Sortida: Alquezar.
Kms: 91.
El divendres dia 9 octubre, a les 5 sortia de ST. Feliu de Guixols direcció a Alquezar, desprès de 3,5hores de cotxe arribo a Abiego , un poble 10Km abans de Alquezar. Vaig a buscar habitació per passar dos nits a la Pension Jesus, econòmic i molt net a peu de carretera, a les 9 de la nit m´acosto fins a Alquezar a buscar el dorsal, 197.

Em trobo amb en Quim i l'Andreu, corredors amb els quals farem equip per fer els 91 Km, vaig a dormir a Abiego.
Dissabte a les 6 del mati hem desperto, supernervios , esmorço i cap a Alquezar, mentre em fan la revisió de la motxilla, em trobo amb en Quim i l'Andreu, més tard i ja a la sortida ens trobem amb en Quico Amador i en Faustí també de St. Feliu, i en Manel Tirado.
Comença l´espectacle, molts nèrvis i la sortida a les 10 del mati, tenim 24hores por fer 91Km, fins les 10 del mati de diumenge.
Sortim fent una volta al poble i baixem cap a les passarelas del rio Vero, de seguida fem una pujadeta que em fa patir bastan, anem tirant fins a Basacol, es molt dur tot plegat, a mi em comença a passar pel cap el fantasma de lesionar-me els bessons.
L´estrategia es intentar correr/caminar el màxim de dia , per no patir tant de nit. Ens anem trobant amb en Manel, i ens anem veien als controls amb en Quico i en Faustí . Arribem al  Km 26 i fem una parada llarga per dinar , abans de fer la primera pujada super llarga i dreta i mateix de la baixada fins a Rodellar.

Arribo a Rodellar bastant tocat de cocu, vull abandonar, però allà m'he recuperat amb l´aigua, un entrepà. Penso que val la pena intentar arribar fins al pròxim control. En Quim no sap que dir-me suposo que em veu bastant fet pols.
Otin Km 46 , i una  alegria doncs ens diuen que és el Km48, hem fet la segona pujada més forta del recorregut. Travessem pel mig d'un camp amb herbes altes, sensació de por, doncs no veus on trepitges, per fi el corriol entre cometes , doncs tots els corriols que em fet fins ara estant plagats de pedres.

Ja de nit arribem al control de las Bellostas, Una sorpresa de luxe que no estava prevista, hi ha sopa de gallina blanca, un hospital de campaña de la creu roja.
Sortim mes eufòrics, i ens anem empassan els Km fins a l'avituallament del Km68, on a partir d´aqui sabem que gairebé tot es baixada, han tret el pròxim control , això vol dir que fem 20Km sense cap avituallament fins a San Pelegrin, arribem bastant bé de cocu i de físic.

Ultims 10 Km fins Alquezar, ganes d´arribar, no arribes mai , el poble que no es deixa veure, veiem unes cases que creiem que ja hem arribat , però no , passem les cases i Alquezar que no es veu, sembla increïble un poble tant il.luminat de nit , i no es veu , molts nervis ,en Quim que comença a córrer,  i al final de cop i volta el poble a 500 metres davant nostre , tot baixada, el cor sens dispara.

Les cares sens il·luminen, entrem rient i arribem corrent, sensació que no es pot explicar , s´ha de viure, molt contents.

Al final objectius complerts arribar els tres, sencers i amb 19hores 12minuts, amb un desnivell de 3.500mts, 91Km. SUPER SUPER GUAPO.

Aquestes curses de llarga distancia són com la vida en 19 hores, aquí no vas a competir amb els corredors de davant o darrera, competeixes amb tu mateix, tant física com sobretot mentalment, patiment, eufòria, por, riure, incertesa, autocontrol, felicitat. La vida es curta ,juga fort.

Mes informació i fotos a http://ultratrailguarasomontano.com